Vorige week is er een monteur langsgeweest voor een kapotte wasmachine. Helaas heeft de monteur broddelwerk afgeleverd door een verkeerde diagnose te stellen. Hij constateerde een kapotte printplaat, maar heeft niet de moeite genomen (of überhaupt de kennis gehad) om de machine in diagnose stand te krijgen. Hij drong er op aan direct de EUR 69 over te maken, wat wij als brave burgers natuurlijk hebben gedaan.
Na veel zelf googlen die middag (het advies 'schaf maar een nieuwe aan' zat me toch niet lekker) kregen wij het apparaat wel in diagnose stand en de mededeling dat E11 (Error 11) aan de hand was. Iets met de motor.
Nog meer googlen verder gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is bij wasmachines van 3-5 jaar oud (zo oud was de onze ook), en in 9 van de 10 gevallen ligt aan versleten koolborstels. Dus nieuwe koolborstels besteld voor 26 EUR en zelf geïnstalleerd, en voilá: de wasmachine doet het weer.
Waarom dan toch 3 sterren? Omdat ze wel hun best hebben gedaan het op te lossen. Ze hebben aangeboden kostenloos de koolborstels te komen vervangen (had ze zelf al besteld) en later nog aangeboden ze dan te komen installeren voor me (duurde me te lang, wilde het direct doen).
En uiteindelijk hebben ze de helft van het onderzoeksbedrag teruggestort.