-
Algemeen:
star
star
star
star
star
-
Service:
star
star
star
star
star
-
Prijs/kwaliteit:
star
star
star
star
star
Toen wij eind 2015 op zoek gingen naar houten lamellen met motoren om aan te sluiten op ons domotica systeem en naar topdown-bottomup alu lamellen voor onze nieuwe badkamer, hebben we ons niet verder georienteerd dan dat wij bij de lokale woonwinkel Scheltinga (Middenweg, Amsterdam) Luxaflex producten uitkozen. Luxaflex is immers een begrip, een A-merk...we wilden geen gezeur, gewoon goed.
Nu, 3/4 jaar later, is ons duidelijk hoe slecht we dit hebben beoordeeld.
Het begon al met de tijdigheid van levering. Bij bestelling in december werd ons benadrukt dat de producten tijdig geleverd zouden worden zodat wij vanaf half januari niet zonder iets voor de ramen zouden komen te zitten. Dit bleek met enige weken vertraging al niet haalbaar. Maar goed...alle begrip.
Vervolgens komt de kwestie van het 'zelf monteren'. Bij het bestellen van de producten bij Scheltinga kwam aan het einde van het opnemen van de zeven afzonderlijke producten nog de '...en dan nog de kosten voor montage...'. Die kwam mijns inziens uit de hoge hoed, ik had tijd om het zelf te doen...en er leek mij deze keuze te worden geboden. Toen de producten te laat, zonder instructie en met verkeerde en onvoldoende onderdelen uiteindelijk geleverd werden, of, zoals nog later de houten lamellen, schots, scheef en gammel werden afgeleverd, werd me meegedeeld dat ik dit ook niet zelf zou moeten monteren. Veel later bleek nog dat hiermee ook mijn garantie bij Luxaflex was komen te vervallen.
Dan is er het punt van het leveren van het verkeerde product: ondanks de duidelijke instructie dat de motoren diende te worden aangesloten op het domotica systeem, kregen wij de drie houten lamel-systemen geleverd met verkeerde motoren. Bij elkaar heeft het 1,5 maand geduurd voordat we eindelijk met een separaat geleverde handbediening de lamellen konden bedienen.
De kwaliteit van de producten bleek ook niet zoals mag verwacht worden van een A-merk en voor de prijs die ervoor wordt gevraagd. Anders dan in de showroom werd getoond bleken de lamellen niet op de kopse kant afgewerkt en waren de meegeleverde koven scheef en vielen ze bij de eerste aanraking uit elkaar.
Het meest schokkend is echter het gebrek aan klantgerichtheid en probleemoplossend vermogen bij zowel Luxaflex als Scheltinga. Te beginnen met 'tja, had u maar niet zelf moeten monteren', terwijl dit niet ging omdat ik geen instructie en bovenal niet de juiste onderdelen geleverd had gekregen, via 'volgens Luxaflex hadden we dit product ook niet aan u moeten verkopen voor "op -de-dag"montage' en 'tja, daar kunnen wij ook niets aan doen, de accountmanager van Luxaflex vindt dat we niet zo met u mee moeten huilen' tot 'Luxaflex vindt dat ze een goed product heeft geleverd, dan geeft u het maar terug'.
De oplossingen die werden aangedragen: een keer is er kosteloos een monteur aan het einde van zijn dag langsgekomen om me in vijf minuten uit te leggen hoe ik het top-down bottom-up systeem moest monteren. Van hem en van Scheltinga kreeg ik te horen dat Luxaflex vaak hun producten onvolledig en gammel afleverde...dat moeten de monteurs dan rechtbreien (ah, daarom mag je het dus niet zelf ophangen).
Daarnaast mochten we nieuwe houten lamellen systemen uitkiezen (na te zijn geschoffeerd en Accountmanager Dennis Djojosoertirto hierop telefonisch te hebben aangesproken). Dit was eind februari. We zochten nieuwe lamellen uit. Die waren niet meer leverbaar. 'Wacht u anders op de nieuwe collectie'. Dat duurde tot begin juni. Uit een sterk ingekrompen assortiment zochten we weer nieuwe lamellen uit. Ook deze bleken twee weken later toch niet leverbaar. Toen hadden wij onze buik er van vol.
Met een stevige investering en een 'technische omweg' zouden we de oorspronkelijke motoren op ons huissysteem kunnen worden aangesloten, de koven zou ik dan laten maken, maar met alle gezeur en onkosten, wilde ik slechts een beperkt deel van het oorspronkelijke bedrag vergoeden.
Weer twee maanden later en na een 'constructief' telefoongesprek met de service verantwoordelijke van Luxaflex en een apologiserend telefoontje van de genoemde Accountmanager, heb ik zojuist een nog veel te hoog bedrag aan Scheltinga over gemaakt. Na 'de klant gaat hier toch niet bepalen wat er betaald wordt' van Barbara Scheltinga, heb ik het opgegeven.
Inmiddels heb ik fantastische ervaringen opgedaan met Veneta voor het leveren van raamdecoratie. Wil je service, een goede prijs en een kwalitatief hoogstaand product, dan raadt ik heb ten zeerste aan.
Ik wordt hiervoor niet betaald door Veneta, maar ben oprecht getroffen door mijn ervaring met 'A-merk' Luxaflex en de lokale retail Scheltinga...om er vervolgens achter te komen dat het online dus wel allemaal kan.