Is drie weken geleden gekomen om een badkamer ventilatie te monteren op een zolderverdieping. Na herhaaldelijk te zeggen dat het geen plat dak was - wat hem verteld was door zijn opdrachtgever c.q. hoofdkantoor (als dit zo te noemen is) - ging hij aan de slag.
Tijdens zijn werk vroeg hij nog of wij een ladder voor hem hadden zodat hij zijn werk kon verrichten. Hoogst opmerkelijk. Tijdens het monteren van de ventilatie is de ophanging van de douche afgebroken. Met de vraag of hij dit kon repareren zei hij dat dit werd afgehandeld via het hoofdkantoor en dat we een telefoontje konden verwachten voor een vervolgafspraak.
Twee weken later kwam de loodgieter weer langs om te vragen of zijn spanningsmeter hier toevallig lag, die lag hier niet. Wel vroeg ik hem hoe het zat met de douche ophanging en waarom we nog niks gehoord hebben. Wonend in een huurhuis zei de loodgieter dat het afgehandeld werd via de verhuurder. De verhuurder heeft echter nog niks vernomen en heeft na mijn vraag aan de verhuurder contact opgenomen met de loodgieter.
Wat ik het meest opmerkelijk vond is dat de loodgieter zich verschuilde achter excuses als "Oud materiaal", "Ik heb de douche ook maar dan van RVS en daar kon deze handeling wel mee", "Slecht onderhouden". De douche ophanging was nog geen jaar oud en qua slecht onderhoud weet ik niet hoe je de ophanging van een douche moet onderhouden is voor mij een raadsel. De man leek erg gehaast dus inhoudelijk ingaan op de argumenten leek niet te lukken, tevens had hij al gezegd dat er contact was opgenomen met de verhuurder en alvorens een confrontatie aan te gaan wou ik eerst verifiëren of dat zo was. Gezien de ernst van de zaak zag ik mij niet genoodzaakt dat ter plekke te doen, ik vertrouw in de goedheid van de mens - tot mijn spijt.
Nogmaals, we hebben nog niks vernomen van Derwort Loodgieters noch leek er enig verantwoordelijkheidsgevoel te zitten in de betreffende loodgieter. Wel werkt de badkamerventilatie naar behoren, over de afwerking ervan valt het een en ander te zeggen - maar werken doet het wel dus in die zin hebben ze gedaan wat ze gevraagd werden.
Jammer wel want als ik de reviews zo lees hebben wij net een rotte appel gehad.
Antwoord van Derwort Loodgieters B.V.
Beste Casper,
Excuus dat eea zo gelopen is. Dit is niet de werkwijze van Derwort. We hebben de betreffende medewerker erop aangesproken.
We hebben in overleg en onder garantie een nieuwe douche combinatie bij u aangebracht waarbij u aan hebt gegeven tevreden te zijn over hoe wij deze klacht hebben opgepakt.
Met vriendelijke groet,
Jan van Oosten
Derwort loodgieters.
Geplaatst op 26 feb. 2017 13:54:03