-
Algemeen:
star
star
star
star
star
-
Service:
star
star
star
star
star
-
Prijs/kwaliteit:
star
star
star
star
star
Half april heb ik een nieuwe electrische fiets van Koga gekocht bij De Fietsenwinkel in Gronsveld. Ik ruilde mijn eerdere Koga in. Daarom was ik daar voor een nieuwe.
Bij de keuze voelde ik me door de verkoper behoorlijk gepusht en nauwelijks geinformeerd. Het moest persé de zwaarste motor worden en het grootste bereik accu, de beste remmen, etc. De E-Lement dus. Andere opties, m.n. de E-Inspire leken niet bespreekbaar. Ik kocht dus de eerste. Ik dacht dat dat inderdaad misschien het beste zou zijn.
Al bij de eerste tocht met de fiets merkte ik dat het zadel voor mij niks was. Ik had alleen maar zadelpijn. Daar kan de winkel natuurlijk niets aan doen. Ik heb gebruik gemaakt van de omruilservice van Koga. Tenminste, ik neem aan dat het zadel dat ik kreeg hieronder viel. Ik weet het niet. Informatie kreeg ik wederom niet, ofwel waar ik uit kon kiezen.
Maar ook het stuur vond ik niet prettig, te recht en daardoor leunde ik teveel op m'n schouders en handen. Dat is gezien mijn leeftijd (68) niet zo goed. Ik had vooraf gezegd dat ik graag wat rechterop wilde zitten bij het fietsen. Ja hoor, het stuur kon ook verwisseld worden. Het werd het stuur van de E-Inspire, die ik eigenlijk beter had kunnen kopen als ik goed was geadviseerd. Die was krachtig genoeg voor wat ik ermee wil.
Zo'n 2 maanden moest ik wachten op alle onderdelen daarvoor. Zelf belde ik soms, want mij terugbellen gebeurde, ondanks toezeggingen, geen enkele keer.
Toen ik de fiets kwam ophalen had meneer Vreuls me tot mijn verbijstering willen afschepen met een slechte geimproviseerde montage van de beugel van de display. Echter, daar zijn vulstukjes voor!!! Dat wist hij natuurlijk wel, maar hij probeerde zich er met een prop binnenband en plakband van af te maken. Dit alles duidelijk in het zicht ook nog! Hij zei dat het toch goed vast zat allemaal, maar het zag er niet uit! De beugel sloot deels zelfs niet. Ik voelde toen dat het met de service volledig afgelopen was daar! Ik moest weer zonder fiets naar huis, want dat kon niet meteen in orde worden gemaakt, volgens meneer.
Zelf heb ik toen die vulstukjes elders te pakken kunnen krijgen. Maar hij had het de volgende dag onverwacht al opgelost door ze van een andere fiets te 'lenen'. Waarom niet meteen, ze waren een week later toch weer leverbaar? Het zakje dat ik meebracht moest ik afstaan. Het gaat om 5,95 :-) Op een fiets van dik 3000 euro! Kleinzielig noem ik dat.
Ik heb zo'n spijt dat ik daar m'n nieuwe fiets gekocht heb. De vrouw van de eigenaar deed erg haar best en reageerde beslist klantvriendelijk, ving daardoor de gevallen steken van haar man wat op, maar meneer was kortaf, niet bereid om je goed te informeren, het interesseerde hem niets. De vreugde van de nieuwe fiets wordt door zo'n ervaring helaas wel getemperd. Nog iets geks: het stuur stond bij binnengaan in de winkel meteen helemaal scheef. Het zat gewoon los!!! Lijkt me gevaarlijk!!
Ik heb mijn fiets inmiddels elders laten checken want ik vertrouwde het niet. En wat bleek: de schroeven waren niet aangedraaid zoals het moest, het wegwerken van de kabels in het stuur was niet gedaan zoals het moest, deels met een tie wrap (nieuwe dure fiets, ja!!) en het stuur stond niet eens in het midden. Later ontdekte ik nog dat de doppen op de uiteinden van de handgrepen er niet op zaten. En dat een handgreep zelfs los zat, ik had hem ineens in m'n hand. Levensgevaarlijk! Het leek al met al wel sabotage.
Ik ben met stomheid geslagen over zoveel geklungel en zulk gedrag door iemand die zich als een vakman zou moeten gedragen en waarvan je bij een dergelijke aankoop de normale service mag verwachten. Een beetje fatsoen was er ook niet bij. Hij praatte tegen me vanuit een kantoortje, zonder tevoorschijn te komen.
Ik zet natuurlijk geen voet meer in die zaak, heb de sticker ervan van de fiets getrokken. Ik ken inmiddels een veel prettiger winkel, fietsen Rogiers, in Bilzen (Belgie) en heb daar mijn verhaal kunnen vertellen. Ze bestellen de doppen voor de handvatten voor me, ik ben er welkom voor verder onderhoud. Een verademing na deze afschuwelijke ervaring!!
-
Algemeen:
star
star
star
star
star
-
Service:
star
star
star
star
star
-
Prijs/kwaliteit:
star
star
star
star
star
Eind juli fiets hierheen gebracht voor een nieuw achterwiel en een nieuwe kettingkast, 4 weken moeten wachten op het onderdeel, daarna nog 5 weken tot hij gemaakt was; 30 september klaar. Meteen erna kom ik erachter dat het slot niet meer dicht gaat, terwijl ik op het werk was, heel fijn. Nu is vandaag de kettingkast uit elkaar gevallen. Ja ik had een leenfiets voor 6 weken, echter is de tijdsduur afwimpelen op "je hebt toch een leenfiets?" wel heel makkelijk. Net bergaf geen remmen hebben doordat dankzij de kettingkast, die overigens aangepast is om erop te passen, was zeer fijn. Verder beweerde meneer dat hij de ketting gesmeerd en gespannen had, nu die kettingkast eraf lag, bleek dit een leugen. Wel de hoofdprijs tellen, geen goeie reparatie. Min 5 sterren zou nog te veel zijn.
-
Algemene indruk:
star
star
star
star
star
-
Service:
star
star
star
star
star
-
Prijs/Kwaliteit:
star
star
star
star
star
Was op vakantie in zuid Limburg en kreeg pech met mijn Koga. De dealer in zowel Gulpen als in Margraten konden of wilden me niet helpen. Maar de heer Vreuls van de Fietsenwinkel in Gronsveld had begrip voor mijn situatie (ik wilde fietsen in Limburg) en heeft me vervolgens perfect geholpen. Na vervelende ervaringen bij andere Limburgse fietsenwinkels dus toch nog een goed gevoel aan de Limburgers over gehouden. Hulde dus aan de fietsenwinkel in Gronsveld.